No sofrir companyia

Són prop de les dues i no he pogut aclucar els ulls. Fa molta de calor i tenc les vidrieres del dormitori obertes. Devers cada minut, passa un poc d’aire fresc que consola la meva pell. L’estrèpit inquietant d’alguna sèrie policíaca també entra a batzegades, pegant colzades, dins la cambra.

Em concentr en la meva respiració, sobretot en l’entrada d’aire a través del nas. En bones em traquil·litz. Més tard, al cap d’una hora o dues, em desperta la veu ressonant i somorta del narrador d’un documental de la segona cadena. Sèneca em ve a la memòria. Diu Michel de Montaigne que el savi estoic era capaç de mantenir-se impertobable enmig del brogit. Podia restar concentrat fins al punt d’apagar el renou del carrer i  de l’entorn.

Com que no som cap Sèneca, no em queda més remei que aixecar-me i tancar les dues vidrieres que donen al pati, d’on ve el renou del televisor. Al cap d’un poc, la suor em comença a brollar. Com a mínim, suaré estoicament.

Hi ha gent que necessita dormir amb el televisor encès; d’altres passen motoritzats amb intensos cops de gas; algunes mares criden als nins que travessen joiosos els carrers sense reparar si ve cap cotxe. En canvi, hi ha persones que entren a ca seva en silenci, encara que no els esperi ningú.

Els renouers i els escandalosos sembla que no recordin què és el rubor ni tampoc la intimitat. Els cridaires són invasors de cada indret que trepitgen. Els envaïts tal volta puguem construir el nostre silenci interior, però només “tal volta”. I, per això mateix, quan ens trobam invasors, n’hi ha que ens estimam més no sofrir companyia.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Dietari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

