A la ventura

En aquell diumenge capvespre de primavera, escoltava el walkman dins l’autobús en direcció a Palma. D’això deu fer devers quinze anys. Quan el vehicle va fer pana, vaig tenir la sensació de patir un contratemps desagradable i insidiós. L’al·lota del meu costat, morena, de pell rosada i cos summament esvelt, va despertar de la inòpia amb la satisfacció de trobar-se davant d’una aventura. La seva actitud em va semblar infantil, pròpia d’un ésser immadur.

L’any passat, en la classe de repàs, a les nou del vespre, en una nit de primavera, vaig reparar el semblant inquiet d’aquell alumne de devuit anys. No hi havia manera que es concentràs. Em fitava amb expressió confusa i somriure nerviós. Finalment, després de pronunciar el meu nom allargant la darrera vocal, em va explicar que havia tengut un accident amb el seu cotxe, nou de trinca, mentre anava a cercar la seva al·lota. En un revolt, un camió va envair el seu carril i ell es va precipitar amb el seu cotxe nou pel marge. Com es diu en una expressió força curiosa: “el cotxe va quedar damunt davall”, és a dir, en posició invertida. Lamentablement, el conductor del camió va decidir proseguir el seu camí. Mentrestant, ell va sortir il·lès de l’automòbil. Al cap de poc, un altre conductor jove, que el va reparar, es va aturar a socórrer-lo.

La meva reacció natural, després que l’alumne m’hagués contat el problema, va ser tranquil·litzar-lo: ell era més important que el cotxe. No convenia que hi fes més voltes; valia més que amollàs aquells nervis. Es podria treure, fins i tot,  una lliçó d’humanitat a partir d’aquell accident: el gros va ocupar tot el camí sense miraments, però un desconegut el va socórrer. D’altra banda, també es pot valorar el fet com una aventura, des d’un enfocament vitalista, com aquella al·lota de l’autobús de Palma. I deixar anar les inquietuds de qui escoltava el walkman.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Proses breus. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

