Irlandàrium (fragments d’un viatge) 5

2007-08-20

(13:40)

No he pensat a escriure res durant la caminada d’avui dematí. Devers les cinc de la nit m’he despert amb la camiseta xopada de suor. Ahir vespre vaig prendre una Bullmers (sidra irlandesa, són de mig litre i em serviren una botella amb un tassó ple de gel trossejat). Música en directe al segon pub. Un home cantava i sonava la guitarra acompanyat d’un acordionista: Dirty old town i també l’himne irlandès al final de l’actuació.

Llac

Al matí, berenar continental: pa torrat amb melmelada, llet, te o cafè, mantega, cereals i suc de taronja.

Ross Castle

Hem visitat la catedral i el Caisleán Ross (Ross Castle) que està arran del famós llac. Fa més vent que els altres dies, estones de sol i estones tapat. He comprat una antologia poètica comentada d’en Yeats i dues postals a l’oficina d’informació.

CatedralBromes d’ahir capvespre: moneda i la meva mala sort, em toca el llit més petit per segona vegada en aquest viatge. Quan vaig demanar al segon B&B les dues twin rooms, una al·lota encarregada de rebre’ns va fer cara de por a causa de la meva capada per avall mentre mirava d’articular un parell de paraules en anglès, segons sembla.

Hem quedat al B&B Saratoga, on ens allotjam, per anar amb cotxe fins a la zona costanera. En L. i en S. fan tard. En M. està inquiet i ha dit que se’n va fins el capdamunt del carrer on hi ha una creu cèltica que ja ha fotografiat avui dematí i és a prop d’una església i una estàtua religiosa.

Ara estic segut dins el cotxe de lloguer al pàrquing del B&B esperant-los. Veig com es mou un arbust amb fulles ovalades que semblen morades. Passen molts de cotxes de diferents marques (fords, mercedes, toyotas, citroens, renaults…) i s’aturen adesiara perquè no gaire lluny hi ha un semàfor.

Per les andanes passa gent a raig i roll: joves turistes amb motxilles, irlandesos amb bicicletes, irlandesos empenyent un cotxet amb un infant, dones amb xandall i bossa a pas ràpid, nins… Però aquí el renou dels cotxes ho supera tot.

Dingle(17:20)

Hem anat a Dingle i he menjat un tradicional Beef Irish Stew. També a una botiga de música.

(19:00)

Un baret prop de la mar. Hem pres un Irish coffee tret d’en L. Li he respost <<goref majaga>> a la cambrera però devia ser polonesa i no m’ha entès.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Dietari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

