I a tu què t’interessa? (2)

De cop, ell badà la boca al mateix temps que els seus ulls es feien més grossos. Degueren passar un parell de segons fins que fou capaç de dir-me amb més serenitat que no jo: <<T’ho deia per fer-te cas>> i ho féu amb un to tan sincer que, de sobte, em vaig témer de tot. Indefectiblement, era un veí que no coneixia, tal volta una mica tímid, i m’escometé – d’una manera tan ben intencionada com maldestra – amb la pura finalitat de presentar-se. No obstant això, em semblà més necessari acomiadar-me amb un adéu generosament ben entonat que no seguir debatent amb la meva consciència i alhora emetre cap altra casta de frase irreflexiva.

Arribat a ca nostra, vaig explicar què m’havia succeït als meus pares mentre dinàvem, i el veredicte fou contundent: <<aquell home ho feia per fer-te cas i tu… Aqueixa sí que m’és bona… I qui és? És el fill de madò… Jugava amb el teu germà gran quan era petit… Nom Tomeu?…No, Gori, casat amb…>> En aquell moment tot eren feines per mirar de posar remei a l’endiumenjat.

En acabar de dinar, vaig resoldre d’anar a ca seva. Després de fer sonar el timbre de l’entrada, al cap de mig minut, l’home en qüestió m’obrí la porta de pinta en ample. Restà dret al llindar, un poc impressionat, mentre el seu fill adolescent borinejava pel rebedor. Amb tanta franquesa com vaig ser capaç de transmetre, em vaig excusar i ell també es va justificar: <<És que ens encontràvem i mai ens dèiem res, jo conec el teu germà des de petit, els teus dos germans conec…>>. Res, esperpèntic.

De llavors ençà, ens hem topat diverses vegades. Normalment va amb una mountain bike, xalest, amb l’alegria vital i conscient d’aquell qui avança a pedalades. I, cada pic, ens hem saludat amb cortesia i una atenció especial per reparar la feta; ara bé, també ens miram amb una certa prevenció, no fos cas que alguna paraula innecessària provocàs qualque malentès.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Dietari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

